Bejött a Wizz Air-nek

Visszaverték a Ryan Air letámadását, és átvették az irányítást a közép-kelet európai régióban.
 
 
Az olcsó repülőjegyek szerelmesei - vagyis a legtöbb szegény magyar - kénytelen eltűrni az ultra low cost Wizz Air időnként a megszégyenítésig menő packázásait. Ők azok, akik - a fapadosok között is egyedülálló módon - pénzt kérnek a kisbőröndnyi csomagért is, mi több, ha ennek mérete akár néhány centivel is túlnyúlik a megadottnál, akkor 18 ezer forintos büntetést fizettetnek, mégpedig a reptéren, a becsekkoláskor.
Hogy mi értelme van mindennek, csak sejthettük eddig. Most már tudjuk is. 
A cég vezérigazgatója, Váradi (Joe) János a Corvinuson tartott előadást egyetemisták előtt a Wizz történetéről. Ebből kiderült, hogy a cég ma már komoly pénztermelő vállalkozás, és nem könnyen megkerülhető szereplője az iparágnak.
A Wizz élete egyik nagy lehetősége akkor jött el, amikor az EU Bizottsága két magáncég feljelentése alapján elmeszelte a kormánytámodatások miatt a nemzeti légitársaságot. (Az egyik feljelentő, mit ad isten, épp a Wizz volt.) A Malév kiesését követő vérre menő verseny során 30 millió eurót buktak, de végül a Ryanair, amely a vérszagra visszatért Budapestre, és mindent bedobott, volt kénytelen visszavonulót fújni. Azóta a régióban nincs valódi versenytársa a Wizz-nek - ezért is teheti meg, amit megtesz -, és a társaság termőre fordult.  A Wizz Air cégértéke immár az „Air France-KLM” kombóénak megfelelő, bő kétmilliárd euró. (Ez azért nagy dolog, két patinás, nyugat-európai nemzeti légitársaságról van szó, a francia és a holland vezérhajóról.) Mire jó a szórakozás a bőröndökkel? Nos, a kiegészítő bevételek értéke eléri a  jegyárbevételek felét. A tőzsdei bevezetés egyébként másodszori nekifutásra jól sikerült, és Váradi Joe ennek következtében jó eséllyel pályázik a leggazdagabb magyarok százas listájára.
 
 

 

Elérhetőség